شبکه های اجتماعی یکی از کانالهای مهم برای بازاریابی نام تجاری شما است. یکی از مهمترین دلایل این واقعیت این است که اکنون بیش از 3.9 میلیارد کاربر دارد که بیش از 50٪ جمعیت جهان است.

این بدان معناست که شما این فرصت را دارید که از طریق رسانه های اجتماعی به بخش عظیمی از مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید .

با این حال ، برای انجام این کار ، ایجاد حساب در پلتفرمهای مختلف اجتماعی کافی نیست بلکه حفظ حضور فعال در آنجا نیز مهم است.

برای این امر ، بسیار مهم است که شما مرتباً محتوای جذاب و با کیفیت را در شبکه های اجتماعی مختلف ارسال کنید.

اما چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟

بیایید بفهمیم ...

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای ایجاد محتوای عالی در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

1. مشتریان هدف خود را تعیین کنید

هنگام تولید محتوا در شبکه های اجتماعی ، ضروری است که مخاطب مورد نظر خود را در ذهن داشته باشید.

چرا؟

این محتوا موردعلاقه آنها باشد و باید به آنها نیز مربوط باشد.

به همین دلیل دانستن علاقه مندی های مخاطبان برای ایجاد محتوای متناسب ضروری است.

این ما را به سوال بعدی می رساند:

چگونه می توان مخاطب هدف خود را تعریف کرد؟

شما می توانید مشتری هدف خود را بر اساس جمعیت ، جغرافیا و روانشناسی او تعریف کنید.

هنگامی که به ایده مشتری هدف خود رسیدید ، می توانید محتوای خود را متناسب با نیازهای وی بهتر تنظیم کنید. این به معنای تغییر در لحن ، نوع محتوا ، تصاویر بصری مورد استفاده و غیره است.

وقتی چنین محتوایی را در شبکه های اجتماعی ارسال می کنید ، آنها احتمالاً متوجه آن می شوند و با آن درگیر می شوند زیرا برای آنها مرتبط خواهد بود.

مثال پست برای رسانه های اجتماعی

به عنوان مثال ، توجه داشته باشید که چگونه استارباکس از رنگهای غیر رسمی استفاده می کند که مورد توجه مخاطبان خود قرار می گیرد. آنها این رنگها را با تصاویر جذاب قهوه هایشان نیز جفت می کنند.

2. اهداف رسانه های اجتماعی خود را مشخص کنید

هنگامی که مخاطب هدف خود را فهمیدید ، بسیار مهم است که اهداف خود را از طریق شبکه های اجتماعی نیز درک کنید.
بدون دانستن اهداف خود ، قادر نخواهید بود تلاش های خود را در جهت درست برای دستیابی به آنها هماهنگ کنید.

دیگه چی؟

اهداف شما همچنین به شما کمک می کند تا شاخص های مختلف عملکرد اصلی (KPI) را شناسایی کنید که برای درک پیشرفت شما باید پیگیری شوند.
همچنین ، هنگام تعیین اهداف خود ، باید اطمینان حاصل کنید که اهداف دقیق (خاص ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، واقع بینانه و به موقع) هستند.
بعنوان مثال برخی از اهدافی که می توانید تعیین کنید عبارتند از:

  • دریافت 10000 تعامل در محتوای رسانه های اجتماعی در عرض 1 ماه: برای رسیدن به این هدف ، باید مطالب را به طور منظم ارسال کنید و با مخاطبان خود درگیر شوید. یک روش عالی برای دستیابی به این مسئله استفاده از ابزارهایی مانند Buffer و Hootsuite است.
  • افزایش تعداد لایک پستها در یک ماه تا 10 هزار عدد
  • تولید 100 فروش در 10 روز: باید تبلیغات شبکه های اجتماعی را به کار بگیرید تا سریع فروش ایجاد کنید. برای اجرای چنین کمپین هایی از ابزارهایی مانند AdEspresso استفاده کنید.
  • تولید 500 لید در مدت 20 روز: برای تولید لید ، می توانید مسابقات را راه اندازی کنید یا پیوندهایی را به صفحه فرود خود ارسال کنید.
  • رسیدن به 100 هزار نفر در عرض 1 ماه: برای جلب مخاطبان بیشتر می توانید از تبلیغات پولی و دسترسی ارگانیک از پست های عادی استفاده کنید.

3. شبکه اجتماعی مناسب را انتخاب کنید

اکنون که اهداف و مخاطبان خود را مرتب کرده اید ، زمان ایجاد حساب در شبکه های اجتماعی فرا رسیده است.

بر اساس مخاطبان خود ، بسترهای اجتماعی را در جایی که بیشترین فعالیت را دارند مشخص کنید. اینها سکوهایی هستند که شما برای حفظ حضور فعال نیاز دارید.

هنگام انتخاب بستر اجتماعی ، باید محصولات و خدمات خود را نیز مورد توجه قرار دهید.

به عنوان مثال ، اگر کالاهای زیبایی می فروشید ، اینستاگرام به عنوان یک پلت فرم بصری ، بهترین پلتفرم برای شما خواهد بود.
از طرف دیگر ، اگر یک محصول B2B می فروشید ، مانند راه حل نرم افزار اطلاع رسانی اضطراری ، ممکن است بخواهید این کار را از طریق LinkedIn انجام دهید.

انتخاب پلتفرم های مناسب رسانه های اجتماعی بسیار مهم است زیرا آنها به شما کمک می کنند تا به طور موثرتری به مخاطبان هدف خود نیز برسید.
سرانجام ، انتخاب شما برای سیستم عامل های رسانه های اجتماعی نوع محتوایی را که باید تولید کنید نیز تعیین می کند ، بنابراین مطمئن شوید که به خوبی روی سیستم عامل ها تعمق کرده اید.

مثال انتخاب پلت فرم رسانه های اجتماعی

به عنوان مثال ، WeWoreWhat از اینستاگرام برای تبلیغ نام تجاری خود به عنوان یک پلت فرم بصری استفاده می کند و از آنجا که لباس می فروشند ، استفاده از این پلت فرم منطقی است. این نتیجه داده است زیرا آنها در حال حاضر بیش از 170 هزار دنبال کننده دارند.

4. سرفصل های محتوا را تعیین کنید

پس از تنظیم حساب های خود در شبکه اجتماعی مورد نظر خود ، وقت آن رسیده است که ایده های مختلفی درباره محتوای رسانه های اجتماعی ارائه دهید .

برای این امر بسیار مهم است که شما خود را جای مخاطبان هدف خود قرار دهید و بدانید که آنها دوست دارند از چه برندی ببینند. اینها موضوعاتی است که شما باید در اطراف آنها محتوا ایجاد کنید.

دیگه چی؟

جدا از مباحث محتوا ، مهم است که قالبهای مختلف محتوایی را که استفاده خواهید کرد نیز کشف کنید.

به عنوان مثال ، بسیاری از شبکه های اجتماعی اکنون ویژگی های مختلفی مانند Stories ، نظرسنجی ها ، Q & As ، Live Videos و موارد دیگر را ارائه می دهند.

هنگامی که مباحث اصلی را بدست آوردید ، باید تحقیق کلید واژه ها را انجام دهید تا موضوعات فرعی مختلفی را که می توانند به پست های فردی در رسانه های اجتماعی تبدیل شوند ، دریابید. می توانید این کار را با استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner انجام دهید.

روش دیگر برای یافتن مباحث استفاده از ابزارهای بررسی شبکه های اجتماعی  مانند Awario و Brand24 است . شما می توانید آنچه را که مخاطبان شما درباره آن صحبت می کنند دنبال کرده و مطالب پیرامون خود را منتشر کنید.

به همین ترتیب ، شما همچنین باید در جریان موضوعات پرطرفدار باشید زیرا آنها می توانند با سهولت به شما در جذب فالوور کمک کنند.

 

ادامه http://videoview.ir/1399/11/15/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%85