لیونل مسی فوتبالیست محبوب و سرشناس آرژانتینی، سال هاست در تیم باشگاهی بارسلونا بازی می کند و طرفداران و دوستداران زیادی دارد.

در این مقاله به طور مختصری به زندگی حرفه ای این  بازیکن می پردازیم و اینستاگرام مسی را مورد بررسی قرار می دهیم.
لیونل آندره مسی متولد ۲۴ ژوئن سال ۱۹۸۷ در شهر روساریو آرژانتین است. او دو برادر بزرگتر به نام‌های رودریگو و ماتیاس و یک خواهر به نام ماریا سل دارد. 

لیونل مسی عضو تیم ملی بزرگسالان آرژانتین و تیم باشگاهی بارسلونا اسپانیا است. بسیاری از مطبوعات لقب مارادونای جدید را به او داده اند. لیونل در سن ۵ سالگی بازی را در تیم گراندولی آغاز کرد. در آن زمان، پدرش در این تیم مربی بود. در سال ۱۹۹۵ مسی به تیم نیوولز اولدبویز آرژانتین پیوست.

لیونل مسی در حال حاضر با آیدی leomessi   در ایسنتاگرام فعال است و 218 میلیون فالوور دارد. 

 

مسی1

بیوگرافی لیونل مسی 

مسی در روزاریو، سانتافه به ‌دنیا آمد. پدرش خورخه هوراکیو مسی، کارگر کارخانه و مادرش سلیا ماریا کوچیتینی، یک نظافتچی نیمه‌وقت بود. اصلیت والدین مسی ایتالیایی است و به شهر آنکونا بازمی‌گردد. جد او، آنجلو مسی در سال ۱۸۸۳ به آرژانتین مهاجرت کرد. 
لیونل مسی زمانی که ۱۱ سال داشت، پزشکان تشخیص کمبود هورمون رشد برای او دادند. باشگاه ریور پلاته علاقمند بود مسی را به خدمت بگیرد اما پول کافی برای خرج معالجه وی نداشت. 

کارلوس ریساچ مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا اسپانیا، زمانی که استعداد بی ظیر مسی را دید، به نمایندگی از باشگاه بارسلونا با وی قراردادی امضا کرد. باشگاه بارسلونا تمام مخارج پزشکی لیونل را تقبل کرد و در ازایش از او خواست  برای شروع زندگی جدید به اسپانیا نقل مکان کند.  

لیونل توانست در ترکیب تیم دوم بارسلونا جایگاه ثابتی به دست آورد. در آن فصل وی رکورد جالبی برجای گذاشت. مسی در آن فصل توانست در ۳۰ بازی ۳۷ گل به ثمر برساند. 

لیونل مسی در اکتبر ۲۰۰۴ اولین بازی رسمی اش را برای بارسلونا برابر اسپانیول انجام داد. با این بازی، عنوان سومین بازیکن جوان تاریخ باشگاه بارسلونا را به خود اختصاص داد. 

زمانی که مسی اولین گل رسمی اش را برای بارسا در مقابل تیم الباسته بالومپایه به ثمر رساند، تنها ۱۷ سال سن داشت. وی با این گل توانست خود را به عنوان جوان ترین گلزن بارسلونا در لا لیگا مطرح کند. تیم ملی اسپانیا به مسی پیشنهاد داد که به عضویت این تیم در بیاید اما او این پیشنهاد را رد کرد.

لیونل، اولین بازی خود در جام باشگاه های اروپا را در برابر اودینسه انجام داد. در دسامبر همان سال روزنامه ایتالیایی توتو اسپورت جایزه پسر طلایی ۲۰۰۵ را که به بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال اروپا داده می شود، به لیونل مسی داد. مسی توانست بالاتر از وین رونی، لوکاس پودولسکی و کریستیانو رونالدو قرار بگیرد.

مجله فرانس فوتبال در مارس ۲۰۱۰ مسی را با ۳۳ میلیون یورو(۴۵ میلیون دلار) درآمد حاصل از حقوق، پاداش‌ها و درآمدهای غیر فوتبالیِ او در ۱۲ ماه گذشته، در ردیف اول پولدارترین فوتبالیست‌های دنیا، بالاتر از دیوید بکهام و کریستیانو رونالدو قرار داد. 

همچنین مجله فوربز در می ۲۰۱۴ مسی را با ۶۵ میلیون دلار دستمزد در ۱۲ ماه گذشته، در رده دوم لیست پردرآمدترین بازیکنان فوتبال پایین‌تر از کریستیانو رونالدو قرار داد.

مسی در سال ۲۰۱۶ بعد از گل نکردن پنالتی خود در فینال کوپا آمریکای قرن مقابل شیلی بخاطر چهار سال ناکامی گفت که از تیم ملی آرژانتین جدا خواهد شد.

 اما پس از خداحافظی لیونل مسی از تیم ملی آرژانتین خیلی ها از او خواستند که تصمیمش را پس بگیرد و به تیم ملی کشورش برگردد. 
کار به جایی رسید که ماکری رئیس جمهور این کشور با مسی تماس گرفت. او با تائید این تماس در مصاحبه ای گفت: «من با لئو تلفنی صحبت کردم و او گفت که تصمیمش را در مورد بازنشستگی از تیم ملی پس خواهد گرفت و برای تیم ملی بازی خواهد کرد.»

 

شما چقدر با این بازیکن و زندگی حرفه ای اش آشنایی دارید؟ آیا یکی از طرفداران او هستید؟ 
 

برخی از محتواها که به شما کمک زیادی برای دیده شدن در اینستاگرام مثل مسی می کند: